Muziekonderwijs

Samen muziek maken geeft kinderen veel plezier!

Maar dat is nog niet alles. Onderzoek toont aan dat muziek maken een positief effect heeft op schoolprestaties. Het bespelen van een instrument draagt bij aan de motorische ontwikkeling van kinderen en bevordert discipline en doorzettingsvermogen. Samen muziek maken leert kinderen ook rekening te houden met anderen en stimuleert de ontwikkeling van sociale emotionele vaardigheden.

Met de subsidie van het Fonds voor Cultuurparticipatie investeren wij in alle groepen meer en beter muziekonderwijs. Hierbij werken we samen met muziekdocenten van de Muziekschool Waterland. Daarnaast krijgen leerlingen uit groep 5 extra muziekles en leren een instrument bespelen.

"Creativiteit staat op deze school hoog in het vaandel."

"Verder heeft de school een duidelijk anti-pest beleid. De school draagt uit dat het belangrijk is voor de kinderen om je betrokken te voelen met alle klassen, zoals voorlezen door oudere leerlingen aan jongeren leerlingen en schoolbrede activiteiten." - ouder obs 't Tilletje