Prinses Beatrix - Kwadijk

Op openbare school Prinses Beatrix in Kwadijk werken kinderen groepsdoorbrekend waardoor alle leerlingen en leerkrachten elkaar snel en goed leren kennen. Iedereen helpt elkaar, zowel jong en ouder. Hierdoor een ontstaat een veilig klimaat waarin iedereen elkaar vertrouwt en respecteert.
Er wordt thematisch onderwijs gegeven. Zo worden kinderen voorbereid op hun toekomst in de 21 eeuw.
Zelfstandig werken is een belangrijk onderdeel van het leerproces. De leerlingen leren steeds meer/ stapje voor stapje eigen verantwoordelijkheid te nemen. Na de instructie van de leerkracht zijn er verschillende werkplekken waar de kinderen kunnen werken. Dit kan samen of in stilte zijn.
Met ons vernieuwde schoolplein met amfitheater en nabijgelegen park, gaan we het leren steeds meer naar buiten verplaatsen. Wij hebben aandacht voor een gezonde leefstijl, met verschillende vormen van bewegen, het eten van groenten en fruit.

Waarom kiezen voor obs Prinses Beatrix?

• Er heerst een warm en veilig klimaat. De leerkrachten werken als een hecht team, met oog voor de individuele behoeften van de kinderen. We bieden ieder kind onderwijs dat bij hem/haar past. Of het kind zich nu snel en makkelijk ontwikkeld of juist extra ondersteuning nodig heeft. Samen kijken we wat uw kind nodig heeft.
  • Het is een kleine school met circa 55 leerlingen verdeeld over drie lokalen. Daardoor zijn er korte communicatielijnen. Iedereen kent elkaar en is makkelijk aanspreekbaar.
  • Er is veel ruimte voor eigen initiatief en ideeën van kinderen en ouders.
  • We werken met Snappet. Ieder kind heeft een laptop en/of ipad met het benodigde lesmateriaal, als interactieve (slimme) aanvulling voor de papieren (werk-)boeken. Met Snappet werken kinderen zelfstandig en op hun eigen niveau aan hun het ontwikkelen van hun basisvaardigheden (rekenen, taal, lezen, Engels, verkeer).  De leerkracht geeft tijdens het werken meteen feedback en stuurt waar nodig bij.
  • Met Snappet werken we aan rekenen, na de instructie van de leerkracht werken kinderen verder op hun eigen niveau
  • Spelling doen we via de methode Staal.
  • Er zijn vakleerkrachten voor bewegingsonderwijs, muziekonderwijs en beeldende vorming.
  • Voor het bewegingsonderwijs werken we ook samen met een fysiotherapeut.
  • Het schoolplein is vernieuwd waardoor we nog meer leuke en leerzame buitenactiviteiten kunnen organiseren.
  • We bieden diverse activiteiten naast het lesprogramma zoals museum- en theaterbezoek, excursies, schoolvoetbal, Koningsspelen, schoolreisje en schoolkamp.
  • We hebben een continurooster op maandag, dinsdag en donderdag van 08.30-14.45 uur en op woensdag en vrijdag van 08.30-12.30 uur. Dit bevordert de rust en regelmaat op school en beschikken we over meer effectieve leertijd. Na schooltijd hebben de kinderen een fijne lange middag voor sport of om lekker te spelen.
  • Landelijk gelegen, op fietsafstand van Purmerend en Zuidoostbeemster.

Leerlingen aan het woord

"Fijn dat we zo goed samen kunnen werken en spelen."

"We vinden het fijn dat er een gezamenlijk schoolplein is met veel ruimte en leuke speeltoestellen. Het is vaak rustig in de klas en we werken goed samen." - leerlingen obs Meester Haye